Exercise makes you happy!

Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότεροι ειδικοί τονίζουν για το πόσο σημαντική είναι η άσκηση στη ζωή μας!

Έρευνες έδειξαν πως η τακτική σωματική δραστηριότητα, εκτός από την καλή σωματική κατάσταση,  είναι ότι αυξάνει την ευτυχία . Ναι, ναι… άσκηση = καλύτερη διάθεση.

Αλλά προτού κάνετε κλικ αυτό το μικρό «x» στο πάνω μέρος της σελίδας, ρίξτε μια ματιά στο τι πραγματικά συμβαίνει στο μυαλό σας μετά από μια βόλτα 20 λεπτών :

brain-benefits-exercise

Πολλοί το χαρακτηρίζουν σαν κάτι που μοιάζει με μαγική αίσθηση, στην ουσία όμως είναι οι καλές χημικές ουσίες που ονομάζονται ενδορφίνες και  απελευθερώνονται κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση . Αλλά τι σημαίνει αυτό στην πραγματικότητα; Είναι μια πολύ πιο περίπλοκη διαδικασία από ό, τι ακούγεται .

Πρώτον, ο εγκέφαλός σας στην αρχή αναγνωρίζει την άσκηση σαν ένα εχθρό, όπως π.χ. το άγχος και απελευθερώνει χημικές ουσίες για να «προστατεύσει» το σώμα σας. Από τη στιγμή που θα ξεκινήσετε την άσκηση και όσο αυξάνονται οι παλμοί της καρδιάς,  ελευθερώνεται μια πρωτεΐνη που ονομάζεται BDNF.

Η BDNF προστατεύει τους νευρώνες μνήμης στον εγκέφαλο, η οποία δρα αποτελεσματικά ως διακόπτης επαναφοράς. Και αυτός είναι ο λόγος που συχνά μετά την άσκηση  αισθανόμαστε πιο άνετα και τα όλα φαίνονται σαφέστερα.

Την ίδια στιγμή , οι ενδορφίνες (επίσης χημικές ουσίες που καταπολεμούν τον «εχθρό») απελευθερώνονται στον εγκέφαλο. Οι ενδορφίνες ελαχιστοποιούν την ταλαιπωρία της άσκησης , μπλοκάρουν το αίσθημα του πόνου και προσφέρουν το συναίσθημα της ευχαρίστησης.

Stress

Μαζί , BDNF και ενδορφίνες παρέχουν και πνευματική διαύγεια . Αλλά είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν πρέπει να αρχίσουμε να τρέχουμε μαραθώνιους για να καρπωθούμε αυτά τα οφέλη .

«Μία από τις μεγαλύτερες παρανοήσεις είναι ότι η άσκηση πρέπει να είναι δύσκολη » γράφει στην New York Times η αρθρογράφος της υγείας Gretchen Reynolds . «Αυτό σημαίνει ότι μια μαραθώνια άσκηση με τρέξιμο ή ποδήλατο  για τρεις ώρες μπορεί να το κάνει πραγματικά επίπονο. Μερικές φορές, μια βόλτα 20 λεπτών αρκεί. »

Η καλύτερη άσκηση που μπορείτε να κάνετε για το σώμα και το μυαλό σας; Περπατήστε. Κάθε μέρα.

Ο δημοσιογράφος και συγγραφέας μπεστ σέλλερ Gretchen Reynolds έγραψε για το θέμα με τίτλο « The first 20 minutes». Αναφέρει ότι το υψηλότερο επίπεδο ευτυχίας και το κλειδί για άμεσες ωφέλειες δεν έρχονται αν θελήσουμε να γίνουμε επαγγελματίες αθλητές. Αντίθετα, χρειάζεται λιγότερος χρόνος καθημερινά για να φτάσουμε αυτά τα επίπεδα: «Τα πρώτα 20 λεπτά που τρέχουμε ή κινούμαστε είναι αυτά που δίνουν τα μεγαλύτερα οφέλη».

Αν θέλετε λοιπόν να είστε πιο υγιείς και –σύμφωνα με την έρευνα -χαρούμενοι, το μόνο που πραγματικά χρειάζεται να κάνετε είναι να πάτε μια βόλτα. Αυτή είναι μια καλή αρχή για να βάλετε τον αθλητισμό στην ζωή σας!